تحقیق در مورد آرم لوگو و تبلیغات 80 ص
تحقیق در مورد آرم لوگو و تبلیغات 80 ص

توضیحات :

تحقیق در مورد آرم لوگو و تبلیغات 80 صفحه در قالب Word قابل ویرایش.


بخشی از متن :

آرم لوگو و تبلیغات
مقدمه
امروزه يكي از وظايف گرافيست طراحي آرم يا نشانه ست.
هر سازمان يا شركتي در زمان تآسيس در صدد برمياد كه براي خودش يك آرم طراحي كنه تا به اين وسيله بتونه هويت و شخصيت اجتماعي خودشو به ديگران معرفي كنه.
چون اصولا آرم مشخصه اصلي هر سازمانيه و حكم امضا و مهر اون رو داره.
مردم هم وقتي از يك محصول شناخت پيدا ميكنند و يا با خدماتي آشنا ميشن، به محض اينكه نشانه آن سازمان را مي بينند اطمينان خودشونو نسبت به اون كالا بدست ميارند.
براي همين، آرم، يه فرم و يا يه تصوير گذرا نيست بلكه ممكنه كه ساليان زيادي در خدمت يك سازمان قرار بگيره.
بنابراين وقتي ميخوايم يك آرم رو طراحي كنيم بايد تمام جنبه هاي اونو بررسي كنيم.
عموما" لوگو ها مخفف اسم یا هدف اون سازمان یا شرکته
چون يك پوستر يا بروشور يا يك صفحه روزنامه يك زمان كوتاهي رو به خودش اختصاص ميده و بعد يك تصوير ديكه جاي اونو ميگيره ولي آرم يك زمان مشخص و معين نداره.
مشخصه هاي يك آرم:
سادگي، زيبايي، انسجام، وحدت شكل، قابليت كارآيي در اشكال مختلف(يعني بشه به شيوه هاي مختلف اجراش كرد مثلا بصورت حجمي، روي سردر، بصورت روميزي و….)، عدم تشابه با علائم ديگه، بسادگي در خاطره سپرده بشه، گويا باشه، داراي اجراي دقيق و صحيح باشه.
پس مي بينيم كه آرم در عين سادگي، داراي ويژگيهاي زياديه كه بايد به طور دقيق در قالب يك تصوير بوجود بياد.
در ضمن مهمترین نکته در طراحی آرم یا لوگو اینه که حتما" حتما" حتما" طراحی شخص طراح باشه و نه سر هم کردن SHAPهای موجود در نرم افزارهای گرافیکی
مشتریان اغلب به آرم شرکت‌ها توجه زیادی نشان می‌دهند، زیرا این علامت‌ها بر “ارزش” محصولات و خدمات می‌افزایند. گاه این “ارزش” به مهم‌ترین عامل تحریک کننده‌ مشتریان برای خرید و استفاده ‌از محصولات و خدمات ، تبدیل می‌شود.

این جا است که علامت تجاری و یا آرم معنایی گنگ می‌یابد. قبل از هر چیز این “ارزش” دقیقا به چه معنا است؟
ارتباط نوع محصول و نام شرکت و ارزش مطروحه نیز بسیار با اهمیت است. حرفه‌ای‌های بازاريابی، همه‌ این موارد را تبلیغات می‌نامند.مشتریان عاشق تبلیغات هستند، بنابراین آرم ها را نیز دوست دارند. خبرگان در امر بازاریابی، انتخاب یک آرم یکدست و کامل را کلید همه مشکلات بازاریابی می‌دانند.
حال، راز طراحی موفق یک آرم چیست؟
قبل از پاسخ به این سؤال، بیایید سه رویکرد رایج بسیاری از بازاریابان را در توسعه وطراحی آرم، با کمک گرفتن از انس های تبلیغاتی مشاورین و مؤسسات طراحی آرم، بررسی کنیم.
البته این نظریات اغلب پایه واساس درستی ندارند و از نظر من این افراد تاکنون نتوانسته اند علامت تجاری موفقی طراحی کنند. به هر حال این سه رویکرد عبارتند از:
1- دکوراسیون
2- الحاق
3- Golem
در روش اول این طور به نظر می رسد که تمایز، عاملی برای جلوه بیش تر است. متخصصین با اشاره به نام‌ها و نشانه‌های طراحی شده اظهار می کنند: “ما آرم‌هایی متمایز از رقیبان خود، طراحی می کنیم، به این ترتیب مشتریان، ما را از بقیه تمیز می‌دهند.”
این روش، رویکردی کاملا ابتدایی است و برای افزایش اعتبار باید آن را با عواملی از دو رویکرد دیگر تلفیق کرد.

روش”الحاق”، ارزش‌های مربوط به آرم و سایر مفاهیم مورد نظر را به اسم، نشانه و هم‌چنین موضوعات مربوط به رویکرد قبلی اضافه می کند. روند منطقی این جریان به این طریق پیش می رود:
مشتری، آرم و “ارزش” های افزوده به آن را که به شکلی زیبا تصویر شده، در پیغام های الکترونیکی دیده، بلافاصله احساس می کند که این علامت تجاری نیازهای اورا برآورده می‌کند. طرفداران طراحی آرم های احساساتی ادعا می‌کنند، آن ها نیز تقریبا از این روش استفاده می کنند. (مثلا آنها در تبلیغات، احساسات را برانگیخته و آن را تحریک می کنند).

در رویکرد سوم، بازاریابان، سعی می کنند، تبلیغات‌شان با هویت انسانی و شخصیت پردازی همراه باشد. به این ترتیب مشتری با آرم ارتباط برقرار می‌کند.
به عقیده نویسنده، این سه نگرش، شرکت ها را به بیراهه کشانده، موجب شده پتانسیل و نیروی لازم برای طراحی آرم را ندیده بگیرند.

اما رویکرد دیگری هم وجود دارد، که به نظر من سودمند‌ترین روش است. کارآمدی این روش را تحقیقات و نظریات روان شناسانه و جامعه شناسانه ثابت کرده‌اند.
منطق توسعه‌ طراحی آرم با “ارزش” افزوده، به نحو شگفت‌انگیزی مشابه منطق توسعه‌ تولیدات است. در هر دو مورد، ابزار یا وسیله ای تولید می‌شود که به درد مشتری بخورد. برای رفع احتیاجات مشتری، دانستن نوع این احتیاجات اهمیت زیادی دارد. از دید من، تصمیم مصرف کننده برای خوشحال بودن، استراحت، سرگرمی، تقویت اعتماد به نفس، خیال پردازی یا هر مورد روحی دیگر؛ همان “احتیاجات” او را تشکیل می‌دهند.
مصرف‌کنندگان، هنگام دست یابی به اهداف و امتیازات تجربی، احساسی، روانی و اجتماعی درست مانند تلاش برای دست‌یابی به اهداف حقیقی و ملموس، مصمم و هدف‌مند هستند. علامت‌های تجاری توأم با “ارزش”‌ های افزوده، ابزاری برای کمک به مصرف‌کنندگان در دست‌یابی به این اهداف هستند. این ابزار، عوامل کمکی و به زبان دیگر، عوامل کمکی اجتماعی هستند.
و...

فایل هایی که پس از خرید می توانید دانلود نمائید

312_1579675028_36078_8524_1227.zip0.41 MB
پرداخت و دانلود محصول
بررسی اعتبار کد دریافت کد تخفیف
مبلغ قابل پرداخت : 19,000 تومان پرداخت از طریق درگاه
انتقال به صفحه پرداخت